« Takaisin blogiin
News

Miten aktiivinen voin olla istuessani toimistolla koko päivän?

Se on kysymys, jonka monet esittävät itselleen. Yhä useammat ovat tietoisempia istuvaan työhön liittyvistä riskeistä ja he haluavat myös olla fyysisesti aktiivisempia, mutta kuinka paljon liikettä tarvitaan ja miten siitä voi tulla osa jokapäiväistä elämää?

Vaikka vietät useita tunteja päivässä toimistolla tietokoneen äärellä, voit silti ujuttaa liikettä työpäivääsi. Se vaatii päättäväisyyttä ja sinnikkyyttä, mutta se on mahdollista.

Katso, mitä CBS Newsin kontribuuttori Dr. David Agus sanoo liikkeestä ja miksi liikkuminen on tärkeää päivän aikana.

 

Ota vastaan kaikki mahdollinen apu - mitä enemmän sitä parempi

Tottumustesi muuttaminen ei ole aina helppoa. Siksi kaikki mahdollinen apu kannattaa ottaa vastaan, jotta voit saavuttaa tavoitteesi. Contour Designissa me tiedämme, että liike ja variaatio ovat olennaisia tekijöitä hyvään ja terveelliseen työpäivään. Siksi korostamme, että tuotteidemme pitäisi auttaa tekemään liikkumisesta ja variaatiosta luonnollinen osa jokapäiväistä elämää tietokoneen edessä, ja tuotteemme on suunniteltu tekemään juuri se. Mutta vaikka tuotteemme on suunniteltu auttamaan sinua, on sinun silti työskenneltävä aktiivisesti muuttaaksesi tapojasi, jos haluat lisätä enemmän liikettä työpäivääsi.

Lue myös artikkelimme "5 askelta vaihtelevampaan työpäivään".

 

Miten voit muuttaa tottumuksiasi?

Tottumuksia on vaikea muuttaa, vaikka tiedät sen olevan sinulle hyväksi. Sen vuoksi me suosittelemme, että yrität lisätä hyviä käytäntöjä jo olemassa oleviin tottumuksiisi.

Tässä muutama esimerkki siitä, mitä voit tehdä:

  • Aloitatko työpäiväsi aina hakemalla lasillisen vettä tai kupin kahvia? No, päätä sitten hakea se aina kauimpana olevasta vesipisteestä tai kahvinkeittimestä. Ja valitse pieni lasi tai kuppi, jotta nouset taas nopeammin seisomaan.
  • Jos työskentelet monikerroksisessa rakennuksessa, voit alkaa myös kävelemään portaita ylös asti tai ainakin muutaman kerroksen verran.
  • Jos ajat töihin, pysäköi auto hieman kauemmas sisäänkäynnistä - näin saat enemmän liikettä päivääsi.

Lue myös "Näin voit muuttaa tapojasi".

News

Rasitusvamma: Rannekanava ja rannekipu

News

Rasitusvamma: Tenniskyynärpää (lateraalinen epikondyliitti)